BAHENDEH.IR

روابط عمومی‌ها؛ صدای عملکرد نظام اداری و مدافع حقوق مردم

دبیر شورای روابط عمومی ‏های استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: روابط عمومی ها صدای عملکرد نظام اداری، پاسخگو و مدافع حقوق مردم باشند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری کهگیلویه و بویراحمد، احسان دانشی اصل در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان با اشاره به در پیش بودن 17 مرداد روز خبرنگار به ارزیابی عملکرد رسانه‌ها پرداخت و اظهار داشت: ارزیابی رسانه‌ها باید توسط روابط عمومی‌ها انجام شود چرا که این روابط عمومی‌ها هستند که می‌توانند به‌درستی مشخص کنند که یک فرد یا رسانه در طول سال تا چقدر نقش مؤثری در امیدآفرینی، اطلاع‌رسانی شفاف و ترویج خدمات دولت و نظام داشته است.

معاون اداره‌ کل روابط عمومی استانداری، افزود: نباید صرفاً به لیست‌های محدود و خاص از برخی افراد یا رسانه‌ها اکتفا کرد، بلکه باید تعاملات سازنده، انتشار مطالب مفید در پورتال‌های مختلف، حضور فعال در برنامه‌های رسانه‌ای و همراهی با اهداف کلان نظام را ملاک ارزیابی قرار داد. 

دانشی اصل با تشکر از زحمات اصحاب رسانه و روابط عمومی‌ها، ابراز داشت: دستگاه‌های اجرایی تجلیل از رسانه‌های فعال را در دستور کار داشته باشند.

وی تصریح کرد: روابط عمومی در جامعه اطلاعاتی نه تنها باید زمینه شفاف سازی و امکان دسترسی همگان بـه اطلاعـات مربوطـه را مهیا کند، بلکه باید شرایط و امکان تحلیل و ارزیابی برنامه‌ها و عملکردها را در کنار رسانه داشته باشد.  

دانشی‌اصل با بیان اینکه، روابط عمومی در عصر اطلاعات موظف به همسویی و همسانی با فرآینـد اطلاعـات در جهـت ایجاد و گسترش زیربنای ارتباطی است، عنوان کرد: روابط عمومی باید در روند پیدایش و رشد سازمان‌ برای تسهیل ارتباط میان سازمان‎ها با محیط درونی و بیرونی، مخاطبان و گروه‌های تاثیرگذار در ارتباط باشد.

وی به نقش مدیران در موفقیت و عملکرد روابط عمومی‎ها و اهمیت به این جایگاه تاکید کرد و افزود: روابط عمومی‌ها بدون توجه مدیران و درک صحیح به این جایگاه قطعاً حیات سازمانی، عملکرد و دوام کاری ندارد.

دانشی‌اصل با بیان اینکه، هیچ دستگاه اجرایی بدون روابط عمومی و فعالیت مداوم آن پویا، موفق و اثربخش نخواهد بود، تصریح کرد: مدیران هم باید به تقویت روابط عمومی‎ها به لحاظ نیروی انسانی، تامین تجهیزات و امکانات توجه داشته باشد و ضعف‎ها در حوزه روابط عمومی‎ها را برطرف سازند.

وی با بیان اینکه، روابط عمومی‎ها برای حسن انجام وظیفه باید به‌خوبی مراکز و کانال‌های ارتباطی را بشناسند، اظهار داشت: اولویت اصلی فعالیت روابط‌ عمومی‌ها ایجاد ارتباط با کانون‌های خبری و انتقال اطلاعات و پیام است. 

دانشی اصل با تاکید به اینکه، کارکرد خردمندانه و هوشمندانه روابط‌عمومی تعامل سازنده با رسانه برای نفوذ در افکار عمومی و مخاطب است، تصریح کرد: هرجایی که پتانسیل روابط عمومی نهفته مانده دلیل بر عدم ارتباط با رسانه بوده است.

دانشی‌اصل با بیان اینکه، می‌توان راهکارهـای عملی برای بهبود و تقویت ارتباط اثربخش بین روابط‌عمومی‌ها و رسانه‌های جمعی ایجاد کرد گفت: برای تقویت انجام وظایف، برگزاری جلسات مـشترک و دوسـتانه بـه طـور مـنظم و مـستمر مورد تاکید است.

وی یادآور شد: البته که باید روابط‌عمومی‌ها و رسانه‌ها نسبت به وظایف واقعی، توانایی‌ها، محدودیت‌ها و حدود فعالیت‌های یکـدیگر احترام بگذارند.

 دانشی‎ اصل با بیان اینکه شناسایی، ارزیابی، انتخاب، معرفی و تقدیر از روابط‌ عمومی‌ از برنامه‌هایی است که امسال مدنظر قرار داده‎ایم، عنوان کرد: قطعا شناسایی روابط عمومی‌هایی که با رسانه‌های فعال از حیث همکاری بـا یکدیگر در تعامل هستند، انجام و تقدیر می‌شود.

در این نشست مسئولین روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی با بیان مشکلات و کمبودهای خود پیشنهاداتی در خصوص هر چه بهتر شدن وضعیت حوزه کاریشان ارائه دادند.

همچنین احکام اعضای شورای روابط عمومی ها به صورت جداگانه به آنها تحویل داده شد.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
نام:
نظر: